woensdag 13 september 2017

Woensdag 13 september, dag 2 op onze zeeklassen

Na een eerste nacht op zeeklassen wekten we de kinderen deze ochtend rond 7u15. Hier en daar waren er al kinderen wakker en een boek of strip aan het lezen. In heel wat kamers was het nog muisstil en moesten we iedereen wekken.

Rond 7u30 was het tijd voor het ontbijt. In pyjama en op pantoffels trippelden onze kinderen naar beneden om stevig te gaan ontbijten. Na het ontbijt smeerden we een lunchpakket om vandaag op dagtocht met een treintje te vertrekken. En gelukkig was het opnieuw prachtig weer!

Ons reisdoel vandaag was ‘De Nachtegaal’ in De Panne, een bezoekerscentrum met heel wat educatieve informatie over de duinen en de plaatselijke dieren. Hier deelden we ons opnieuw op per klas en werkten we rond verchillende thema’s. 2 groepen speelden in de voormiddag een duinenreservatenspel, met heel wat leuke weetjes over de duinen. De andere klassen wisselden onderling tussen Route 28 (een interactieve zoektocht over de dieren in en aan de zee) en de piraten schattentocht (mét schat
J).

Rond 12u mochten we in de cafetaria van De Nachtegaal ons luchtpakket opeten om daarna van activiteiten te wisselen. Rond 15u stond het treintje op ons te wachten om ons terug naar Saint Antoine te bregen. Om de kinderen niet altijd per klas te verdelen pakten we het vanavond anders aan. Ladies first! Alle meisjes mochten als eerst op het treintje.

Eens aangekomen in Saint-Antoine namen de meisjes snel hun zwemgerief om te voet naar het zwembad te vertrekken. Enkel op stap met de meisjes, dit maakten het voor de juffen wat handiger tijdens het omkleden. Terwijl de meisjes in het zwembad zaten vertrekte het treintje terug naar De Panne om alle jongens op te halen in De Nachtegaal.

Na aankomst van de jongens in Saint-Antoine na een leuke, maar luidruchtige rit op het treintje mochten zij op hun beurt ook zwemmen. Het was ontzettend leuk in het zwembad, zowel bij de meisjes als de jongens! Een wildwaterbaan, een leuke glijbaan, watervallen en buitenzwembad! Pret verzekerd…

Van zwemmen krijg je honger. Gelukkig konden we na onze zwembeurt onmiddellijk aanschuiven voor het avondeten. Broccoli- en courgettesoep, vis met puree en broccoli en als dessert een smakelijke banaan. Er is weer goed gegeten!

Na ons avondeten hadden we jammer genoeg ook een eerste regenbui. We speelden dan maar, in afwachting van droog weer, een kort en rustig kringspel in de grote zaal. Na zo’n 20 minuutjes wachten waaide de regenwolk over en was het opnieuw droog. Tijd voor onze avondactiviteit!

Heel stiekem verdwenen enkele juffen en meesters en verstopten zich in de duinen van Saint-Antoine. Onder leiding van de andere juffen en meesters mochten de kinderen met hun zaklampen per klas op zoek gaan naar hun juf of meester! Gelukkig hebben we iedereen terug gevonden J.

De tweede zeeklassendag was duidelijk een vermoeiende dag. Na de zoektocht in het donker werd er in veel oogjes gewreven en gegeeuwd. Tijd dus om ons bedje terug op te zoeken…

Slaapwel allemaal, heel veel groetjes van op zeeklassen…

1. Wow!! That was a great Day. Fun and adventure for all the kids...thanks to all the teachers there for giving the children such wonderful time. And thank you for updating the blog as we all are anxiously waiting to see the photos and what the children have done. Miss u Devaki. Love u. Waiting for Friday afternoon to see u soon. Thanks once again.

2. Ik ben blij om te lezen daar prachtig weer is. Genieter van. Dikke knuffel voor Sohana. Mama, papa en zus voor sohana.